Αποστολή στο Παρίσι: Αυτά είναι τα νέα ηλεκτρικά της Mobilize

Αποστολή στο Παρίσι: Αυτά είναι τα νέα ηλεκτρικά της Mobilize

Προσκεκλημένοι της Renault βλέπουμε από κοντά τις λύσεις της βιώσιμης και οικονομικά προσιτής κινητικότητας που προτείνει ο Γάλλος κατασκευαστής μέσω της νέας μάρκας Mobilize.

Όπως ανέφεραν στελέχη του Γάλλου κατασκευαστή, στόχος της Mobilize είναι να ξεφύγει από τα όρια της κλασσικής αυτοκίνησης, προσφέροντας τρόπους μετακίνησης ανθρώπων και αγαθών, με την χρήση πρωτοποριακής σχεδίασης οχημάτων, σε μια δομή που θα εξυπηρετεί ιδιώτες, εταιρείες και περιφερειακές αρχές

Στην σύντομη παρουσίαση που έλαβε χώρα στον πολυχώρο Little Design Studio, είχαμε την την ευκαιρία να δούμε τα πρώτα μοντέλα της Mobilize, που αναμένεται να κυκλοφορήσουν από το 2023 και έπειτα, όπως και κάποιες έξυπνες ιδέες σχετικά με τους σταθμούς φόρτισης.

Σε ότι αφορά τα οχήματα που θα προσφέρονται για κοινή χρήση (car sharing), η Mobilize επωφελείται από την τεχνογνωσία της μητρικής Renault πάνω στην ηλεκτροκίνηση, την οποία έχει αναπτύξει εδώ και αρκετά χρόνια. Επίσης, η χρήση τους θα είναι πολύ απλή, αρκεί μία εγγραφή στην αντίστοιχη εφαρμογή που έχει δημιουργηθεί ειδικά για smartphones. Κατόπιν το κόστος μετακίνησης θα διαφέρει ανάλογα πόσα χιλιόμετρα θα κάνει ο χρήστης, ή το χρονικό διάστημα το οποίο έχουν στην κατοχή τους το όχημα. Ας δούμε λοιπόν τι μας επιφυλάσσει το μέλλον.

Το Duo προσφέρει μια νέα οπτική γωνία για την αστική κινητικότητα σε μια εποχή που οι κυκλοφοριακοί περιορισμοί στα μεγάλα αστικά κέντρα αυστηροποιούνται. Καθώς είναι αμιγώς ηλεκτρικό, θα είναι σε θέση να εισέλθει στις ζώνες χαμηλών εκπομπών που εμφανίζονται ή αυξάνονται στις περισσότερες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις.

Το Duo εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο πίσω που κινεί τους αντίστοιχους τροχούς. Κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις, αυτή με μέγιστη ταχύτητα 45 χλμ./ώρα, την οποία μπορούν να οδηγήσουν χωρίς δίπλωμα όσοι έχουν συμπληρώσει το 14ο έτος και αυτή με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα, για την οποία απαιτείται δίπλωμα κατηγορίας Β. Η αυτονομία του Duo είναι 140 χιλιόμετρα, η οποία είναι κατάλληλη για οδήγηση τόσο στην πόλη, όσο και στα προάστια.

Το Duo διαθέτει εξαιρετικά κόμπακτ διαστάσεις, (μήκος 2,43 μέτρα, πλάτος 1,30 και ύψος 1,46 μέτρα), ενώ η σχεδιαστική του φιλοσοφία βασίζεται στην οικολογία και την έξυπνη διαχείριση των υλικών κατασκευής. Στόχος είναι να χρησιμοποιηθούν σε ποσοστό πάνω από 50% ανακυκλωμένα υλικά, ενώ στο τέλος της ζωής του να είναι κατά 95% ανακυκλώσιμο. Το Duo είναι κατασκευασμένο πάνω σε ένα σωληνωτό πλαίσιο και στο αμάξωμα χρησιμοποιούνται άβαφα πλαστικά πάνελ. Επίσης, οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες είναι πανομοιότυποι για να μειωθεί το κόστος παραγωγής και επισκευής.

Εντός ξεχωρίζει η διάταξη των δύο καθισμάτων, με τον συνοδηγό να κάθεται πίσω από τον οδηγό, ενώ ιδιαίτερης σχεδίασης είναι το βαμμένο σε πορτοκαλί χρώμα ταμπλό, που εμπνέεται από τη μόδα των φορητών κασετόφωνων της δεκαετίας του ’80.

Η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα του micro-car, ενώ προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί η χωρητικότητά της. Πολύ πιθανό να ακολουθεί την αντίστοιχη του Renault Twizy (6,1 kWh).

Mobilize Bento

Το Bento αποτελεί την επαγγελματική έκδοση του Duo, με το οποίο μοιράζεται την ίδια σχεδίαση. Το Bento είναι αποκλειστικά μονοθέσιο, καθώς στον χώρο του καθίσματος του συνοδηγού υπάρχει ένα πλαστικό κουτί που εκτελεί χρέη πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα κοντά στα 700 λίτρα.

Το Solo Concept είναι ένα όχημα μίας θέσης που έχει σχεδιαστεί για να έχει ελάχιστο ίχνος. Έτσι το μήκος του φτάνει μόλις τα 1,37 μέτρα και υπεύθυνο για την πρωτότυπη εμφάνισή του είναι το σχεδιαστικό κέντρο της Renault στην Ινδία. Χαρακτηριστική είναι η θέση του οδηγού, θυμίζοντας περισσότερο πατίνι, παρά τρίτροχο όχημα.

Το Solo Concept κινείται με ταχύτητες έως 25 χλμ./ώρα, με τον οδηγό να μην χρειάζεται δίπλωμα, ζώνη ασφαλείας ή κράνος. Στη θέση του τιμονιού βρίσκεται ένα  joystick, ενώ ο αερόσακος και το κουμπί έκτακτης ανάγκης ενεργοποιούνται με το πόδι.

πηγή ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ